אילו יתרונות יש בלקיחת משכנתא שנייה

המונח משכנתא שנייה מתייחס לסיטואציה בה נוטלים הלוואה נוספת כנגד שעבוד נכס נדל"ן קיים עליו רובצת משכנתא, תוך מיצוי הסכום אותו ניתן ללוות. אין מדובר בנטילת הלוואה בגין רכישת נכס נוסף או במסגרת שיפור הדיור.

מדוע למעשה להתחייב למשכנתא שניה ולהגדיל הלוואה גדולה ממילא?

בסיטואציות שונות בחיים אנשים נזקקים לסכומי כסף משמעותיים אשר אינם בנמצא. הצורך להתפתח מקצועית באמצעות לימודים בקורסים מקצועיים ובאקדמיה, הפקה ומימון של אירוע משפחתי, רצון בהחלפת הרכב, צורך בשיפוץ הבית, ואף בעבור צרכים משמחים פחות דוגמת הוצאות רפואיות או כיסוי חובות.

נטילה של הלוואה רגילה בעבור הצרכים הללו תהיה מוגבלת בסכום ומכבידה על התקציב החודשי בעוד שבתכנון נכון הלוואת משכנתא שניה עשויה לספק מענה מדויק וכלכלי יותר לצרכי הבית והמשפחה.

יתרונות הלוואת משכנתא שניה:

סכום ההלוואה: סכום ההלוואה האפשרי בנטילת משכנתא שניה יכול להגיע לכדי 70% מערך הנכס, כאשר בתחשיב יש להביא את יתרת המשכנתא הקיימת. כאשר מדובר בנכס קיים בבעלות הלווה מספר שנים, קיימת סבירות שערך הנכס עלה בשל נסיקת שוק הנדל"ן, כמו גם הפחתת סכום ההלוואה המקורי בזכות התשלומים החודשיים לאורך השנים. הסכום בין 70% מערך הנכס ליתרת ההלוואה מהווה את סכום המשכנתא הנוספת האפשרי.

פריסת התשלומים- פריסת התשלומים בהלוואת משכנתא היא הפריסה הארוכה ביותר שניתן לבקש, ויכולה להגיע עד ל-30 שנים. פריסה כזאת תאפשר את מיצוי סכום ההלוואה והנאה מסכומי כסף גבוהים במיוחד, ללא יצירת מעמסה מכבידה על התשלומים החודשיים.

תמהיל- בשונה מהלוואות רגילות בהן הריבית היא ברובה קבועה (ולא זולה), בהלוואת משכנתא ניתן לפצל את ההלוואה למספר מסלולים, ולהביא לעלויות מופחתות במסלולי ריבית שונים ומותאמים אישית.

ריבית- עלות המשכנתא מושפעת ממספר פרמטרים ובעיקרם הריביות במשק: ריבית בנק ישראל, ריבית הפריים והמדדים השונים. הריביות כיום, כשנה ויותר אל תוך משבר הקורונה, הן מהנמוכות שידע המשק הישראלי מאז ומעולם, מה שהופך את נטילת המשכנתא למשתלמת במיוחד. מסיבה זו ניתן לראות לווים רבים הפונים אל הבנקים ומבקשים לבצע תהליך של מחזור משכנתא, לצד נטילת משכנתא נוספת.

חברת פרדס פיננסיים היא חברה מקצועית מובילה בישראל המספקת ייעוץ וליווי בתחום המשכנתאות והפיננסיים ומסייעת למשפחות ולעצמאים בהתאמת הלוואה וקבלתה בתנאים הטובים ביותר.