משכנתא לכל מטרה

 

חיינו גדושים בחלומות ובמטרות אותם נרצה להגשים, כאשר בחלקם הגדול ניתקל בקשיים ועיכובים בשל קשיי מימון ומחסור בכסף. כסף אמנם לא יוליד אהבה, בריאות או אושר, אולם יכול בהחלט להוליד הנאות ונוחות, לרכוש השכלה וחוויות  ולספק שקט נפשי. כאשר הכסף אינו בנמצא, ניתן בהחלט לבחון את ההתנהלות הפיננסית ולהיעזר בתכניות הלוואה לכל מטרה- למימוש החלומות הללו ולכל צורך קיים.

הלוואה לכל מטרה ניתנת על ידי הבנקים השונים, כהלוואת משכנתא, גם כאשר אין מדובר בהלוואה לרכישת נכס מגורים או נכס נדל"ן אחר, ובתנאי שקיים נכס כזה הניתן לשעבוד כנגד הלוואת משכנתא לכל מטרה.

היכרות עם האפשרות ותנאיה תהפוך חלומות רבים לאפשריים: שיפוץ הבית, החלפת רכב, טיול משפחתי לחו"ל, מימון לימודים אקדמיים ושלל אפשרויות נוספות.

הלוואה לכל מטרה – הסוד טמון בבחירה נכונה

הלוואה לכל מטרה היא הלוואה נגישה שהבנקים מעמידים לרשותכם בקלות יחסית ולרוב, הריבית נמוכה מהלוואות רגילות וניתן לפרוס אותה לתקופה של עד 30 שנה ובכך ליהנות מהחזרים חודשיים נוחים. יחד עם זאת, מדובר בהלוואה לכל דבר ועניין, הכרוכה במקרים מסוימים ברישום משכנתא על הנכס שבבעלותכם ובהתחייבות כספית חודשית אשר מעמיסה הוצאה נוספת על התקציב המשפחתי. לכן, חשוב לקבל החלטה מושכלת ואחראית ולבחור את ההלוואה הנכונה ביותר, בהתאמה אישית לצרכים הפיננסיים וליכולת ההחזר, בליווי המומחים של פרדס ייעוץ פיננסי ומשכנתאות.

על ההבדלים בין הלוואות בנקאיות להלוואת משכנתא לכל מטרה

על פניו, נראה כי מדובר בהלוואה רגילה, הניתנת על ידי הבנק ללקוחותיו, לשימושים שונים ולא לצורך רכישת נכס נדל"ן. הלוואה כזאת ניתנת ללקוחות אשר מחזיקים בדירת מגורים, ובמקרים רבים כאשר כבר רובצת עליהם משכנתא בגינה. אם כן, מדוע למעשה ליטול משכנתא לכל מטרה, ולא לבקש מן הבנק הלוואה סטנדרטית שלא במסגרת היחידה למשכנתאות?

  • סכומי ההלוואה- סכומי הלוואה שינתנו למשפחה בישראל הם מוגבלים ונמוכים ביחס לסכומים אותם ניתן לקבל במסגרת הלוואת משכנתא לכל מטרה. כאשר מדובר בצורך כלכלי בסכום נמוך לתקופה קצרת מועד הלוואה רגילה תספק פתרון ומענה. הלוואות בסכומי כסף משמעותיים העומדים לעתים על מאות אלפי שקלים, ניתן ונכון לקחת רק באמצעות הלוואת משכנתא.
  • פריסת התשלומים- בעוד שהלוואות רגילות ניתן לפרוס לתקופות קצרות יחסית (לרוב בין3-5 שנים), הלוואת משכנתא לכל מטרה היא הלוואה אשר ניתן לפרוס לתקופות ארוכות במיוחד, עד 30 שנים, מה שמאפשר התחייבות להחזר חודשי נמוך.
  • תנאי ההלוואה- הלוואות הניתנות במסגרת של משכנתא הן הלוואות מפוקחות הכפופות לרגולציות ולפיקוח בנק ישראל, וניתנות כיום בתנאים טובים ומשתלמים בזכות הריבית הנמוכה במשק.
  • גמישות- בשונה מהלוואה רגילה הניתנת כולה תחת ריבית קבועה לרבות הצמדה נוספת לעתים, הלוואת משכנתא ניתנת ליצירת תמהיל וחלוקה בין מספר מסלולים, מה שמאפשר מיצוי של תנאי ההלוואה ויצירת הלוואה בתנאים אופטימליים ומיעוט סיכונים.
  • אפשרות מחזור- מאחר והלוואות המשכנתא ניתנות לתקופות ארוכות במיוחד, שינויים אישיים אצל הלווים ושינויים במשק עשויים להפוך את ההלוואה לפחות משתלמת עם השנים. בהלוואת משכנתא ניתן יהיה לבצע מחזור להלוואה בכל שלב, במטרה להתאים אותה לצרכי הלווים ולנצל שינויים ורגולציות שיביאו להפחתת עלות המשכנתא בעתיד.

מהם סכומי המשכנתא אותם ניתן לקבל במסגרת משכנתא לכל מטרה?

כאמור, משכנתא לכל מטרה ניתנת תוך שימוש בנכס נדל"ן קיים כבטוחה. הלוואה זו מתאימה לבעלי דירת מגורים ללא התחייבות למשכנתא קיימת, או לחילופין, קיימת משכנתא בערך נמוך מ-50% משווי הנכס. משמעות הדבר היא שניתן לקבל סכום כולל בסך עד 50% משווי הנכס, לרבות יתרת המשכנתא הקיימת, וכפוף כמובן ליכולת ההחזר.

בעלי נכס בשווי 1,500,000 ₪, יהיו זכאים ללוות 750,000 ₪ בהלוואת משכנתא כנגדו. במידה וקיימת כבר משכנתא על הנכס, בסך 400,000 ₪, היתרה לצורך קבלת משכנתא לכל מטרה תעמוד על 350,000 ₪.

האם כדאי למצות את מלוא הזכאות להלוואה?

רבים מזהים את הפוטנציאל והאפשרויות שבמינוף הבית או הדירה הקיימים, לצורך נטילת הלוואה נוספת בסכומים משמעותיים. התנאים האטרקטיביים ופריסת התשלומים הארוכה מפתים, אולם חשוב לזכור שאין מדובר בכספי מתנה, אלא בהלוואה לכל דבר ועניין, אשר כרוכה בעלות וכמובן אותה יש צורך להחזיר. ניתן למתוח את היריעה וללוות יותר כסף מן הנדרש בפועל, ולעתים אף כדאי לעשות כן ולהניח מעט כסף בצד לתקופות בהן הוא יידרש.

בעלי יכולת והבנה בשוק ההון יוכלו לנצל את ההלוואה האפשרית לצורך גיוס הון להשקעות שונות, בשוק ההון, או לרכישת נכס נדל"ן נוסף להשקעה. עם זאת, כל החלטה כזאת צריכה להתקבל בצורה מבוקרת, תוך היכרות מעמיקה והבנה של יכולת ההחזר לעלויות ההלוואה לאורך זמן, ובליווי גורמים מקצועיים.

חברת פרדס ייעוץ פיננסי ומשכנתאות מסייעת ללקוחותיה הרבים לא רק בקבלת הלוואת משכנתא משתלמת בתנאים נוחים אלא גם בתכנון פיננסי מוקדם, בניית תכנית משכנתא החל מקביעת הסכום האפשרי והרצוי ועד בניית תמהיל מותאם אישית להחזרים.   

המומחים של פרדס פיננסיים ממתינים לשיחתכם- כצעד ראשון להגשמת חלומות!

פרדס איתכם עד להגשמת המטרה

צוות היועצים של פרדס מכיר את המערכת הבנקאית על בוריה ונמצא בקשרי עבודה פוריים הן עם בנקים והן  עם גופים חוץ-בנקאיים מכובדים כגון חברת כלל, מימון ישיר ועוד. יחד נגדיר את גובה ההלוואה לה אתם זקוקים ואת הצורך בביטחונות, ננתח את יכולת ההחזר החודשית שלכם לצורך חישוב פריסת ההלוואה, נערוך סקר ומכרז בין הבנקים השונים ונסייע לכם לקבל החלטה נבונה, שלא תסכן את עתידכם הכלכלי.