משכנתא לנכס מסחרי

 

ענף הנדל"ן טומן בתוכו אפשרויות השקעה רבות, אשר נשענות כולן על החוק הבסיסי ביותר בכלכלה: ביקוש והיצע. קרקעות הן מוצר מבוקש אשר פס הייצור שלו הסתיים עם בריאת העולם, ועל כן השקעה בקרקע וכפועל יוצא בנכס נדלן בנוי תמיד תהיה בעלת פוטנציאל לתשואה גבוהה ותחזית עתידית של עלייה בשווי הנכס.

מדוע להשקיע בנכס מסחרי?

רבים מדברים על רכישת דירה להשקעה, ומחשבים את דמי השכירות כנגד עלויות המשכנתא, אולם דווקא השקעה בנכס מסחרי עשויה לגרור תשואות גבוהות יותר, וזאת בזכות מספר יתרונות:

עלויות- ככלל, עלות של משרד או חנות המוגדרים כנכס מסחרי, תהיה נמוכה יותר מעלות דירת מגורים, בגודל דומה ובאותו האזור. השקעה בנכס מסחרי עשויה להתאים לבעלי הון עצמי מוגבל שמבקשים להשקיע בנדל"ן-ללא התחייבויות להלוואת משכנתא אימתנית.

תשואה- עלויות השכירות של נכס מסחרי באזור מבוקש עשויות לעלות במאות אחוזים על נכס מגורים, מה שיבטיח תשואה חודשית גבוהה במיוחד.

מיסוי- המיסוי בגין דירות מגורים להשקעה הוא גבוה, כאשר הרגולטור מעמיס עוד ועוד מיסוי על כתפי המשקיעים בצורת מס רכישה גבוה במיוחד ומיסוי הכנסות משכר דירה. המיסוי בגין השקעה בנכס עסקי תהיה נמוכה יותר, ובליווי מקצועי והתנהלות נכונה ניתן למצות הטבות מס בערך של עשרות אלפי שקלים לעסקה.

משכנתא למשקיעים- משקיעים הם לרוב בעלי הון ובעלי נכסים הניתנים לשעבוד ולבטוחה, ועל כן מהווים גורם סיכון מופחת על ידי הבנק. בשל בסיכון הנמוך וההון העצמי המושקע שמהווה בחלק מהמקרים אחוז גבוה מערך הנכס- ניתן לקבל משכנתא לנכס מסחרי בתנאים טובים במיוחד.

איך ניתן לקבל הלוואה מסחרית?

חשוב לדעת כי משכנתא לנכס מסחרי היא למעשה הלוואה מסחרית, הניתנת על ידי הבנק שלא דרך ערוץ היחידה למשכנתאות, ומהווה הלוואה רגילה לכל דבר ועניין, כאשר נכס הנדלן המסחרי שנרכש מהווה בטוחה לעסקה ומשועבד תוך רישום במסמכי הטאבו, בדומה להלוואת משכנתא לדיור. הלוואה מסחרית כזאת ניתנת ללא הרגולציה המחמירה של בנק ישראל בענף המשכנתאות, מה שעומד לזכותו של המשקיע.

בשונה מהלוואה להשקעה בנכס נדל"ן שמוגבלת ל-50% מימון, הלוואת משכנתא לנכס מסחרי אינה מוגבלת, ובאופן תיאורטי ניתן לזכות גם במימון מלא של 100% משווי הנכס. הלכה למעשה הבנקים יעדיפו לשמור על טווח ביטחון, והלוואות כאלה ניתנות לרוב עד 70% משווי הנכס המסחרי.

עלויות הלוואה עסקית

עלויות ההלוואה יקבעו על ידי הבנק, כאמור ללא כפיפות לרגולציה ולהנחיות שרירותיות, על פי נתוני הלקוח הלווה, ערך הנכס והפוטנציאל הגלום בו. נכס מסחרי אשר נרכש לצרכי השקעה מבטיח הכנסה קבועה, בשונה מנכס כזה אשר נרכש לשימוש אישי וטומן חובו סיכון נוסף, ועל כן רמת הסיכון של ההלוואה נמוכה יותר, והתנאים טובים יותר.

הלוואה עסקית לצורך רכישת נכס נדלן מסחרי תינתן בשני מסלולים עיקריים: ריבית פריים וריבית קבועה.  ניתן לחלק את ההלוואה בין שני המסלולים, בהתאם לתנאים המוצעים, לאורך חיי ההלוואה ולריביות הנהוגות והמוצעות באותה שעה.

מחזור הלוואה עסקית

בדומה להלוואת משכנתא, גם הלוואה עסקית לנכס מסחרי ניתנת למחזור, כאשר על מנת להבטיח את האפשרות רצוי לבחור במסלול ללא עמלות יציאה או לחילופין עלויות פירעון מוקדם נמוכות שלא יהוו שיקול בבוא העת. פריסת התשלומים נתונה שיקול דעת הבנק, אולם ניתנת לשנים ארוכות, תוך התחשבות ביכולת ההחזר החודשי של המשקיע- הלווה.

חברת פרדס פיננסיים מלווה משקיעים ויזמים ברכישת נכסי נדל"ן מסחריים, בקבלת הלוואות משתלמות ונוחות ובבניית מסלולי משכנתא אטרקטיביים.

פרדס איתכם עד הנכס

תהליך הליווי והייעוץ בפרדס יעוץ פיננסי ומשכנתאות כולל:

בחינת ההתחייבויות הקיימות שלכם.

סריקת כל פתרונות המימון הרלוונטיים ואיתור פתרון אופטימלי לצרכים וליכולות שלכם.

יצירת תמהיל הלוואה ותכנון החזרים התואמים לתזרים המזומנים.

ליווי אישי עד לגיוס ההון הנדרש ממקורות המימון.

בתום התהליך תיהנו מנכס מסחרי בבעלותכם, בשיעור מימון גבוה ועם החזר חודשי נמוך מדמי השכירות שאתם משלמים כיום על הנכס המסחרי בו אתם פועלים. אם רכשתם את הנכס לצורך השקעה, תיהנו מהחזר חודשי נמוך משכר הדירה שהוא יניב עבורכם.