טיפים כיצד לבחור יועץ משכנתאות

הצורך בליווי מקצועי בעת נטילת משכנתא חודר יותר ויותר למודעות הציבור, כמו גם ההבנה כי משכנתא היא מוצר צריכה ששכרו בצדו, וידע מקצועי לצד יכולת מיקוח, בשוק תחרותי, יביאו לקבלת תנאים טובים ואטרקטיביים יותר.

ההבדל בין משכנתא להלוואות אחרות טמון בהיקף ההלוואה ובאורך ההלוואה, ובמקרים רבים גם במטרתה. משכנתא במקור היא הלוואה לצרכי דיור בה הנכס הנרכש עומד לצרכי ביטחון של הבנק. כיום ניתן גם להפוך את המבנה, וליטול משכנתא לכל מטרה אחרת, תוך שעבוד כבטוחה של נכס נדל"ן קיים.

כך או כך, בשל מורכבות ההלוואה והעלויות שלה, תכנון ובליווי מקצועי עשויים לחסוך עשרות ואף מאות אלפי שקלים ללווים לאורך כל תקופת המשכנתא.

כיצד יועץ משכנתאות פרטי מסייע בחיסכון העלויות?

משכנתא אופטימלית בנויה מתמהיל נכון ומותאם ללווים ומעלויות נמוכות של הריבית.

בשונה מפקידי הבנק המציעים לכלל לקוחותיהם את תמהיל השלישים הקבוע אשר נועד להביא לרווחיות מקסימלית של הבנק,  יועץ משכנתאות פרטי יסייע בבניית תמהיל מותאם של רכיבי ההלוואה, תוך התייחסות לנתוני הלווים: הכנסות נוכחיות ושינויים עתידיים, תכניות חיסכון, גמל והשתלמות, שינויים בהוצאות, ופרמטרים נוספים העשויים להשפיע על יכולת ההחזר.

תמהיל אופטימלי ימזער סיכונים וימצה הטבות ומסלולים בריבית נמוכה, ואף יותיר פתח לשינויים ולמחזור משכנתא בעתיד.

נוסף לזאת, בזכות קשרים ענפים, כוח מיקוח והיכרות מקרוב עם המערכת הבנקאית, יועץ משכנתאות פרטי יוכל לרוב להשיג ריביות משופרות וטובות בהרבה מאלה שיוצעו ללקוח הפרטי.

כיצד נבחר יועץ משכנתאות

בחירת יועץ משכנתאות נשענת על חיבור אישי, אולם חשוב שתתבצע גם על בסיס פרמטרים מקצועיים ובחירה ביועץ שמתאים לצורך ולמורכבות ההלוואה. כמו בעולם המשפט בו עורכי דין שונים מתמחים בתחומי עיסוק שונים, גם בעולם הפיננסיים והמשכנתאות יועצים שונים מתמחים במשכנתאות שונות.

בין המורכבויות בענף המשכנתאות ניתן למצוא: משכנתא לרכישת שטח חקלאי, משכנתא לבניה עצמית, משכנתא לרכישת נכס בשותפות, משכנתא לצרכי השקעה, משכנתא לנכס שנקנה מכונס נכסים, משכנתא לנכס תחת הערת אזהרה, מחזורי משכנתא ועוד.

בבחירת יועץ משכנתאות חשוב לבחור ביועץ מתמחה בתחום הנדרש, כאשר אפשרות נוספת היא פניה אל חברה לייעוץ משכנתאות המעסיקה צוות של יועצים אשר מתמחים במגוון תחומים, ותדע לבצע את ההתאמה.

המלצות ודעת הקהל היו ועודם השיטה הטובה ביותר לבחירת אנשי מקצוע, גם בתחום המשכנתאות. מלבד מעגל החברים ובני המשפחה ניתן להיעזר גם ברשתות החברתיות, בקבוצות מתאימות, לקבלת המלצות בלתי תלויות מלקוחות.

חשוב לזכור כי בעבודה עם יועץ משכנתאות תעמדו עמו בקשר קרוב ותחשפו בפניו מידע רב, בהיבט הפיננסי ובהיבטים אישיים, וחשוב לעבוד אל מול יועץ עמו תרגישו בנוח, כבר משיחת הטלפון הראשונה.