פתרונות מימון לצורך רכישת דירות יוקרה

כמעט כל אדם שמתעניין לגבי רכישת דירה, מגלה כי כמעט ואין סיכוי לעשות זאת ללא סיוע מהבנק, קרי, משכנתא. ומה שאנשים עוד מגלים כאשר הם ניגשים לבנק במטרה להוציא הלוואת משכנתא, זה כי מדובר בתהליך לא פשוט כלל ויש להמציא מסמכים רבים אשר מוכיחים את יכולת ההחזרים של מבקש ההלוואה.

כדאי להיות בעלי עבר בנקאי נקי וחלק על מנת שהבנק ישתכנע כי הלווה אכן מספיק אמין, לספק דירוג אשראי אופטימלי אשר מהווה אף הוא פרמטר חשוב בעניין וכמובן, יש את עניין ההון העצמי שעל רוכש הדירה להמציא לקראת הגשת הבקשה למשכנתא. 

על כן, אנשים רבים מבקשים למצוא פתרונות מימון נוספים מלבד ההסתמכות על משכנתא מהבנק.

תפירת חליפת מימון

קודם כל, חשוב לדעת כי קיימים פתרונות מימון למגוון צרכים, ובמקרה שלנו, לצורך רכישת דירות יוקרה. האופציה הראשונה, היא כמובן הלוואת משכנתא. זו הלוואה בפריסה ארוכה מאוד ועם ריבית נמוכה יחסית. אך כמו שציינו, מדובר בתהליך מתמשך עד שרואים את הכסף. על כן, מציעים מומחים רבים לתפור חליפת מימון אישית. 

חליפת מימון אישית היא למעשה תכנון נתיב לרכישת הדירה בהתאם לאופציות המימון האפשריות. במילים אחרות, לתכנן את אפשרויות ההלוואה על פי הנתונים של רוכש הדירה. כך למשל יכולה חליפת המימון לכלול גם הלוואות בלון, גרייס לתקופה מסוימת או הלוואות גישור ממקורות שונים וכן משכנתא.

אחוזי המימון לצורך רכישת דירות יוקרה

כל האמור לעיל, מוליך אותנו למעשה שוב אל תחום המשכנתאות המיועדות לצורך רכישות אלו. נניח שמדובר על רכישה של דירות יוקרה בתל אביב, או בכל מקום יוקרתי אחר. אז ככה, במידה ומדובר על דירה להשקעה, הבנק יהיה מוכן להעניק ללקוח לכל היותר 50 אחוזי מימון, לעומת משכנתא עבור דירה למגורים שיכולה להגיע עד ל- 70 אחוזי מימון. כמו כן, אם מדובר על נכס ראשון, על דירה ראשונה, שאדם מעוניין לרכוש, הרי שאחוזי המימון יכולים להגיע אפילו ל- 75%.

מה שכן, במרבית המקרים בהם מתעניינים לגבי רכישת דירות יוקרה בתל אביב, לא מדובר על דירה ראשונה, ועל כן כדאי מאוד לגייס הון עצמי בסכום גבוה עד כמה שאפשר. וזאת, מכיוון שככל שסכום המשכנתא יהיה נמוך יותר, כך ניתן יהיה לקבל תנאים טובים ואטרקטיביים יותר.

גרירת משכנתא – אופציה נוספת ולא רעה כלל

קיים נתיב נוסף שניתן לנסות ללכת בו והוא לקבל מהבנק אישור על 'גרירת משכנתא'. מדובר למעשה על 'שדרוג' של משכנתא קיימת לצורך החלפת הנכס הממושכן או במילים אחרות, לצורך רכישת דירה יוקרתית במקום הדירה הנוכחית. יכול להיות שלא תמיד זו תהיה אופציה טובה מבחינת ההחזרים החודשיים ואי היכולת להאריך את תקופת ההחזרים, אך זו בהחלט אפשרות שכדאי לבחון.