איך תחסכו בעלויות באמצעות ייעוץ משכנתאות?

הן נוטלי המשכנתאות הפרטיים והן המבקשים למחזר הלוואת משכנתא קיימת, מצויים בפני הדילמה: האם להתנהל ישירות מול הבנק או לשכור שירותי ייעוץ משכנתאות פרטי.

על פניו מדובר בהשוואת מחירים פשוטה, ויועצי המשכנתאות בבנקים משדרים מקצועיות וחביבות, וניתן בהחלט להימנע מתשלום בן כמה אלפי שקלים ליועץ חיצוני, אלא שמדובר בפועל בחיסכון היקר ביותר שקיים בנמצא.

תכנון ויישום המשכנתא באמצעות ייעוץ משכנתאות פרטי, יביא לפני הכל לתכנון שמביא בחשבון את הלווים וצרכיהם- לעומת יועצי הבנק שאמונים על רווחיות הבנק בלבד. עלותו של היועץ, אשר כאמור עומדת על כמה אלפי שקלים לתיק, על פי מורכבות התיק, ניסיונו ומקצועיותו של היועץ, בטלה בששים אל מול החיסכון האפשרי בהלוואה בת מאות אלפי שקלים ויותר, המתפרסת על פני עשרות שנים.

מהם היתרונות של יועץ משכנתאות שיחסכו כסף ללקוחות?

מקצועיות- משכנתא היא הלוואה מורכבת במיוחד, אשר מתפצלת על פני מספר מסלולים בתנאים שונים. מרבית נוטלי המשכנתאות מסתכלים על סכום ההלוואה אותו יוכלו לקבל אל מול ההחזר החודשי אותו יידרשו לשלם, מבלי לתת את הדעת כלל על עלות ההלוואה הכוללת.

מקצועיות של יועץ והיכרות עם המסלולים השונים יביאו לבניית תמהיל הלוואה משתלם, וצמצום יחס ההחזר לשקל- שמשקף את עלות ההלוואה לאורך התקופה כולה.

התאמה אישית- בעוד שיועצי הבנקים נוטים להציג לכלל הלקוחות את אותו תמהיל שלישים סטנדרטי (שליש בריבית פריים, שליש בריבית משתנה ושליש בריבית קבועה), אשר משרת היטב את צרכי הבנק, יועץ משכנתאות פרטי יתחיל בתהליך היכרות עם הלווים, יכולתם וצרכיהם, לצד תשקיף ותחזיות עתידיות בבניית התמהיל. מאחר ומשכנתא היא הלוואה ארוכת טווח- גם התכנון שלה חייב להביט אל הטווח הרחוק, להביא בחשבון שינויים בהרכב המשפחה, שינויים בהכנסה, בהוצאות, צפי לקבלת סכומי כסף חד פעמיים בעתיד, שינוי בצרכי המגורים שיצריך סילוק מוקדם/מחזור ואלמנטים נוספים.

כוח קניה- בדומה לכל תחום צרכני אחר, גם בענף המשכנתאות כוח קניה גדול יותר מביא לשיפור התנאים והעלויות של המוצר. בעוד שהלווה הפונה אל הבנק אינו מהווה כוח קניה וההצעות שיינתנו לו מותאמות ללווה בודד- יועצי משכנתאות מנוסים מחזיקים בקשרים ענפים בכל הבנקים, ומהווים כוח קניה עבורם, בזכות סגירה של תיקי משכנתאות רבים מדי חודש. במטרה לשמר את הקשר עם היועץ ולזכות בלקוחות שהוא צפוי להמשיך ולהביא אל הבנק- הבנקים השונים יעניקו לו מנעד רחב יותר של הטבות, הנחות ותנאי ריבית משופרים- לטובת הלקוח.

זמן- יועץ משכנתאות מקצועי יחסוך ללקוחותיו זמן רב, לא רק בפניה אל הבנקים, המיקוח והשגת התנאים הטובים ביותר, אלא גם בהכוונה וסיוע בבירוקרטיה, גיוס מסמכים נדרשים ונגישות לכלל הגורמים והרשויות הנדרשים לטיפול בתיק.

חברת פרדס פיננסיים מעמידה לרשות לקוחותיה הרבים צוות יועצי משכנתאות מקצועיים ומנוסים- שכל תפקידם הוא לחסוך לכם כסף!