מחזור משכנתא – מה זה אומר?

אם גם אתם מאותם אנשים שהתעוררו מספר שנים לאחר נטילת המשכנתא שלהם וגילו, שהתנאים בהם הם לקחו את המשכנתא שלהם אולי, היו נכונים להם ל"אז", אבל הם כבר אינם מתאימים להם כיום, אתם לא לבד. ישנם אלפי זוגות ואנשים שנמצאים במצב דומה. אבל, היות ואנחנו דוגלים באמירה "צרת רבים – חצי נחמה", בואו ונספר לכם על אופציה מיוחדת שנקראת "מחזור משכנתא" שיתכן ובהחלט תוכל לפתוח עבורכם דף משכנתאי חדש.

מחזור משכנתא – מה הוא ולמי הוא עשוי להועיל?

מחזור משכנתא פירושו נטילת משכנתא חדשה אשר תנאיה הולמים יותר את המציאות הקיימת הן מבחינת המציאות הפיננסית הפרטית שלכם והן מבחינת הריביות העדכניות במשק ושימוש בה כתחליף למשכנתא הישנה והבלתי משתלמת שבה הייתם כבולים עד כה. מקרה אחר בו ניתן למחזר את המשכנתא הישנה ולקבל אחת חדשה, מתרחשת כשרוכשים דירה חדשה במקום דירה ישנה שעליה קיים חוב משכנתא ויש צורך לסגור לגמרי את הלוואת המשכנתא הקודמת.

מחזור משכנתא גם מאפשר לכם להתאים את תנאי המשכנתא החדשה לתנאים הפיננסיים החדשים שלכם, בין אם רמת החיים שלכם המבוססת על הכנסותיכם עלתה, או, למרבה הצער, ירדה. יכולת העמידה בנטל תשלומי החזר המשכנתא היא עניין רציני למדי, שכאמור, עשוי להשתנות עם השנים, ומשכך, חשוב מאד לבחון את האפשרות שמציע מחזור המשכנתא ולהתאים את גובה תשלומי ההחזרים ואורך תקופת הזמן שעליכם להחזיר אותם ליכולותיכם הריאליות ככל שניתן.

מדוע חשוב להיעזר בשירותיו של יועץ משכנתא מקצועי ומנוסה?

גם אם לא נעזרתם בשירותיו של יועץ משכנתא עצמאי (או, לחילופין, נעזרתם בשירותיו של יועץ המשכנתאות מטעם הבנק) בעת קבלת המשכנתא המקורית והקודמת שלכם, כיום, בעת בדיקת כדאיות מחזור המשכנתא עבורכם, רצוי מאד שתיעזרו בשירותיו של יועץ משכנתא עצמאי ובלתי תלוי. זאת, מאחר ורק באופן זה, אתם יכולים להבטיח לעצמכם שתקבלו את כל הנתונים הרלוונטיים לכם, באופן שיהיה מובן וברור לכם לחלוטין.

כשהבנק מציע לכם יועץ משכנתאות מטעמו, ברור למדי, כי, איש מקצוע ככל שיהיה, מדובר ביועץ, אשר מצופה ממנו לשרת את האינטרסים של הבנק המשלם את משכורתו, מצד אחד, ומצד שני, הוא מתמחה, אך ורק, במסלולי המשכנתאות אותן מציע הבנק הספציפי למשכנתאות המעסיק אותו. כך שאם אתם מחפשים תמונה שלמה, ריאלית וכוללת, ספק רב אם תקבלו אותה אצל יועץ המשכנתאות בבנק.

בשורה התחתונה,

מחזור משכנתא ישנה, במקרים מסוימים, עשוי לחסוך לכם לא מעט כסף. לפעמים, עד לעשרות אלפי שקלים במצטבר ולהתאים את תנאי תשלום המשכנתא הקודמת שלכם למציאות העדכנית, אשר, ללא ספק השתנתה רבות, מאז שלקחתם את המשכנתא המקורית והישנה שלכם!