איך לבחור יועץ משכנתאות?

קניית בית עשויה להיות משימה מורכבת למדי. אין ספק כי השילוב בין הסכום הגדול, ההתחייבות ארוכת השנים והעובדה שאתם רוכשים בית למגורים או להשקעה עשויה להיות מרתיעה, במיוחד אם זו הפעם הראשונה שאתם עושים זאת. לכן, אנשים רבים בוחרים לפנות לשירותי ייעוץ משכנתאות. תפקידם של יועצי משכנתאות הוא להיות מעין מתווכים ביניכם לבין הבנק, ולסייע לכם להשיג את התנאים הטובים ביותר עבור המשכנתא שלכם. אם החלטתם, ובצדק, שאתם מעוניינים לשכור את שירותיו של יועץ משכנתאות ואתם לא יודעים כיצד לבחור את המועמד הראוי ביותר לתהליך, הנה מספר טיפים שיסייעו לכם בכך.

קבלו המלצות מהסביבה

הדרך הטובה ביותר להתחיל את החיפוש אחר יועץ משכנתאות הוא באמצעות קבלת המלצות מהסביבה. היוועצו בחברים שעברו תהליך דומה, סוכני נדל"ן, קולגות או בעלי נכסים אחרים. סביר להניח שבסביבה הקרובה לכם יש מועמדים רלוונטיים וגם אם לא, ייתכן והם יוכלו לסייע לכם במתן עצות לבחירת יועץ משכנתאות מתאים. כדי לקבל מידע איכותי, תוכלו לשאול את מכריכם: האם אתם מרוצים מיועץ המשכנתאות שלכם? האם אתם מכירים יועצי משכנתאות עם מוניטין חיוביים? אילו פרמטרים היו חשובים לכם במהלך בחירת היועץ? כדאי לקבל כמה שיותר המלצות, זהו שלב איסוף מידע והוא חשוב מאוד כדי שתוכלו לקבל החלטה מושכלת.

ערכו סינון – והתחילו בתהליך הבדיקה

לאחר שקיבלתם המלצות או ערכתם בירורים, כעת יש בידיכם כנראה רשימה מכובדת של אנשי מקצוע. כעת, כדאי לקבוע פגישה או ליצור קשר עם כמה מהם. נסו לתזמן את הראיונות הללו באופן צפוף ככל האפשר (אך כזה שעדיין ייתן לכם מרחב לעכל את הפגישה), רצוי לאותו השבוע. בטרם תיצרו עמם קשר, מומלץ ליצור רשימת שאלות שתרצו לשאול אותם ולאסוף מידע חשוב בתוך כך. הנה מספר דברים שכדאי לבדוק: כמה זמן הם עוסקים בייעוץ משכנתאות? מה הרזומה העסקי שלהם? האם יש להם המלצות לתת? כמה זמן אורך התהליך עמם? באמצעות שאילת שאלות דומות תוכלו להשוות ביתר קלות את המידע המתקבל וכך לקבל בסיס טוב להחלטה.

צוללים פנימה

כעת כדאי לערוך סינון נוסף מתוך האנשים עמם דיברתם, ולצלול פנימה אל תהליך הגשת הבקשה. יועצי משכנתא רבים מציעים פלטפורמות מקוונות להלוואת המשכנתא, וחשוב לבדוק מהם הצעדים בהם הם נוקטים. הקפידו לבדוק באיזה אופן הם עובדים (וירטואלי ומקוון או פנים מול פנים), בחנו מהם זמני הסגירה הממוצעים שלהם לתהליך, שאלו אותם אם יש להם דרישות ספציפיות (דוגמת ציון אשראי, מקדמה, יחס הלוואה להכנסה וכדומה), וגם בדקו מהם המסמכים שתזדקקו להם לאורך התהליך. חשוב מאוד: אל תתפתו להגיש בקשה ליותר מדי הלוואות משכנתא. זה עלול להיות מבלבל עבורכם וגם להשפיע לרעה על ציון האשראי שלכם.

כעת אתם בשלים לבחור יועץ משכנתאות שילך איתכם דרך ויסייע לכם לקבל את התנאים הטובים ביותר עבורכם. בהצלחה!