איך בוחרים יועץ משכנתאות?

אם אתם מתכננים לעבור לבית חדש ומתלבטים האם אתם זקוקים ליועץ משכנתאות שיתווך עבורכם את המשכנתא – הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נסייע לכם להבין מהו תפקידו של יועץ המשכנתאות, כיצד בוחרים את האיש המתאים לתפקיד ובאיזה אופן הוא יכול לסייע לכם רגע לפני שאתם רוכשים את הנכס. כל מה שאתם צריכים לדעת על ייעוץ משכנתאות – מיד!

מה תפקידו של יועץ משכנתאות?

תפקידו של יועץ המשכנתא הוא לבחון את הצעות המשכנתא העומדות לפתחכם, על סמך מצבכם הכלכלי האישי, וגם יבקש בשמכם את הבקשה למשכנתא. בסופו של דבר, התפקיד הזה יכול לחסוך לכם המון זמן כבר בתחילתו, שכן הם עשויים לחזות מראש, על סמך הניסיון שלהם, אילו גופים רלוונטיים עבורכם, מי מציע תנאים טובים יותר וגם יוכלו לזרז את התהליך באמצעות טיפול בלא מעט ניירת.

קווים לדמותו של יועץ המשכנתאות

ליועצי משכנתא יש ידע משמעותי בעולם המשכנתאות. הם מכירים את הבנקים ואת הגופים המלווים מקרוב, הם יודעים מי מציע מה ובאילו תנאים והם מסוגלים להתאים עבורכם את המשכנתא הטובה ביותר בהתאם למצבכם הכלכלי הנוכחי וגם העתידי. בין השאר, יועץ משכנתאות טוב יסלק מדרככם לא מעט קונפליקטים הנוגעים למשא ומתן, מילוי טפסים אינסופי וחיפוש ראשוני של עסקאות המשכנתא השונות, וינהלו את התקשורת כולה מול הגוף המלווה.

כך תבחרו יועץ משכנתאות

  1. ייעוץ אובייקטיבי – חלק מיועצי המשכנתאות ממליצים רק על מלווים מסוימים, הן מתוך אינטרס אישי והן משום היכרות וניסיון מול גופים ספציפיים. לכן, לפני שתבחרו יועץ משכנתאות, חשוב לוודא שהוא לא עובד רק מול גורמים מסוימים אלא חולש על כל שוק המשכנתאות. כך תבטיחו לעצמכם את העסקה האטרקטיבית והמתאימה עבורכם ביותר – ולחסוך המון כסף.
  2. דרך מתן השירות – בעידן המתקדם והטכנולוגי בו אנו מצויים, הרבה יועצי משכנתאות עובדים עם לקוחות פנים מול פנים או בטלפון, וגם בשירות מבוסס אינטרנט, מה שמאפשר להם לבצע חלק ניכר מהתהליך באופן מקוון ולחסוך המון זמן. לחילופין, אם אתם מרגישים שנכון לכם יותר לקבל שירות פרונטלי, בררו זאת מראש.
  3. עמלות – לפני שיוצאים לדרך, חשוב לעבוד מול יועץ המשכנתא באופן השקוף והאמין ביותר, ולכן סביר להניח שהיועץ יפרוש בפניכם, גם מבלי שתבקשו זאת בבירור, את העמלות השונות שהשירות שלו כרוך בהן. אל דאגה, זהו חלק סטנדרטי מהעסקה, אך חשוב שתקבלו מידע שקוף וברור עוד לפני שתצאו לדרך. אם אתם נתקלים בתשובות מעורפלות – הדבר צריך להדליק לכם נורה אדומה.
  4. שירות אכפתי וקשוב – לקיחת משכנתא היא אחד הצעדים המהותיים שתעשו במהלך חייכם, והיא אחת מהעסקאות הכלכליות הגדולות ביותר שיש. ככזו, היא חייבת להתנהל באופן השקוף והנעים ביותר, ואתם צריכים להרגיש שבצד השני יש מישהו שאתם יכולים לסמוך עליו. אל תתפשרו על פחות מכך.