חמישה מיתוסים למחזר משכנתא

5 מיתוסים על מיחזור משכנתא

משכנתא כידוע היא הלוואה גדולה, הלוואה שמלווה את מי שלוקח אותה שנים ארוכות. לקיחת משכנתא צריכה להיות תוך חשיבה מעמיקה, הסתכלות קדימה ובדיקה מקיפה של כל האפשרויות.

אבל גם אם לוקחים משכנתא בעזרתו של יועץ משכנתאות מומלץ  ל-20-25 שנה, זה לא אומר שזהו, אי אפשר לגעת בה עד שהיא מסתיימת.  יש אפשרות למיחזור משכנתא ויש רבים שבוחרים באפשרות הזו מסיבות שונות. זה יכול להיות סכום כסף גדול שנכנס ורוצים להחזיר באמצעותו חלק מהמשכנתא זה יכול להיות בשביל להחזיר פחות בכל חודש או לקצר את משך ההלוואה, וזה יכול להיות כשההכנסה עולה ורוצים להחזיר יותר בכל חודש כדי לגמור עם המשכנתא מהר יותר.

אבל בכל מה שנוגע למיחזור משכנתא יש כמה מיתוסים. יש אנשים שניזונים ממידע שגוי או שיש להם תפיסות שגויות והמיתוסים הללו מונעים מהם לעשות את הצעד שיכול לסייע להם. אז הנה 5 מיתוסים על מיחזור משכנתא שכדאי שתכירו

  1. זה כאב ראש מיותר – המיתוס הנפוץ ביותר על מיחזור משכנתא הוא שזה סתם כאב ראש, שבסופו של דבר הרווח על מיחזור משכנתא הוא קטן מאוד וזה לא שווה את זה. זה מיתוס שפונה בעיקר לאנשים שמחפשים תירוץ לא להתעסק במה שהם מבינים, כאלו שנוח להם לחשוב שחבל על הזמן שלהם, והאמת? האמת היא שעם יועץ משכנתאות מומלץ אפשר בהחלט לשפר את תנאי המשכנתא בצורה כזו שיהיה קל יותר להחזיר אותה או לחסוך לא מעט כסף.
  2. הכי חשוב, החזר חודשי נמוך – נכון שלהחזר החודשי יש משמעות גדולה. הוא יהיה זה שיסייע לכם לחיות ברמת החיים שאתם רוצים לחיות או שלא, הוא זה שיוסיף לחץ לחיים שלכם או רוגע במידה והוא מספיק קטן, אבל אתם צריכים לזכור דבר חשוב לא פחות – כמה שההחזר החודשי יהיה קטן יותר ככה ההלוואה תיפרש על פני זמן ארוך יותר והתשלום הכולל יהיה גבוה הרבה יותר. מיחזור משכנתא ושיפור התנאים שלה יכול להשאיר לכם את ההחזר החודשי או להעלות אותו מעט אבל לחסוך לכם המון כסף.
  3. עדיף להישאר באותו הבנק – גם אם לקחתם את המשכנתא מבנק מסוים, אם יכולים בהחלט לעשות מיחזור משכנתא בבנק אחר ויכול מאוד להיות שתקבלו את המשכנתא החדשה בתנאים הרבה יותר טובים.
  4. שינוי בריבית במשק לא רלוונטי – רלוונטי ועוד איך. אם שמעתם שיש ירידה בריביות במשק או ירידה בריביות המשכנתאות, אתם חייבים לבדוק מהי הריבית שאתם משלמים והאם היא משקפת את המצב בשוק או שאתם משלמים יותר מידי.
  5. ריבית קבועה היא חובה -עוד מיתוס שרבים בטוחים בו כי המונח "ריבית קבועה" נשמע בטוח ויציב. גם זה לא נכון וכדאי לדעת מהן האפשרויות האחרות.

עם יועץ משכנתאות מומלץ תדעו אם כדאי לכם למחזר את המשכנתא או להשאיר אותה כמו שהיא.

מוזמנים להקשיב לשיחה של אבירם ברדיו 103>>