חמש סיבות מדוע חשוב לבצע תכנון פיננסי

ניהול של כלכלת המשפחה הוא עסק מורכב, כאשר לכל משפחה יש את המאפיינים המיוחדים שלה. תכנון פיננסי הוא אחד הכלים הכי חשובים שיש לנו כדי שנוכל להתנהל בצורה חכמה ומיטבית מבחינה כלכלית, ובכל זאת משפחות רבות נרתעות מלהשקיע זמן ומשאבים ביצירת תוכנית כזו- לכן אנחנו כאן כדי להסביר לכם מדוע זה כל כך חשוב.

1. התנהלות נכונה בזמן שגרה

לתכנון פיננסי יש כמה אלמנטים שונים, כאשר אחד המרכיבים מתייחס להתנהלות השוטפת שלנו בזמני שגרה – תשלום חשבונות, קניות, הפקדה לחסכונות וכדומה. הרבה אנשים נוטים להתייחס להתנהלות היומיומית הזו בתור משהו שקורה מעצמו ואין צורך להקדיש לו מחשבה. בפועל להתנהלות השוטפת שלנו יש השפעה אדירה על המצב הפיננסי. ניתן כדוגמה משפחה אשר חורגת בכל חודש בסכום של 500 ₪. על פניו זהו סכום זניח, אך לאחר שנה הוא מצטבר למינוס של 6,000 ₪! יועץ לכלכת המשפחה יעזור לכם להיות עם יד על הדופק ולהפוך את הגירעון לחיסכון, אותו תוכלו להמשיך ולהשקיע על מנת לגוון את מקורות ההכנסה שלכם ולהגיע לחיי רווחה אמיתיים.

2. חיסכון בהוצאות מיותרות

בנייה של תוכנית כלכלית תאפשר לכם להבין לאן בדיוק הכסף שלכם הולך, ותאפשר לכם לזהות את הסעיפים המיותרים בתקציב ההוצאות. לפעמים מדובר בסעיפים משמעותיים שניתן להשיג כמו מחזור משכנתא או מעבר לדירה עם שכירות זולה יותר. לפעמים מדובר בחיסכון קטן יותר של כמה עשרות או כמה מאות שקלים בכל חודש, אך אל תזלזלו בכך. סכומים קטנים מצטברים לסכומים גדולים בסופו של דבר, ובכל מקרה – אתם עובדים כל כך קשה עבור הכסף שלכם, חשוב שהוא יושקע היכן שחשוב לכם.

3. הגשמת מטרות

אלמנט משמעותי בתכנון הכלכלי הוא מחשבה על העתיד כדי להיערך אליו בצורה מתאימה, ולחסוך את הסכומים המתאימים לכך. שלב התכנון עצמו הוא שלב טכני מאוד ונטול רגשות, הוא כן דורש חשיבה על מה שיהיה, ובעיקר על המטרות והחלומות שלכם. לימודים? רכישת דירה? הרחבת המשפחה? ואולי חיסכון קבוע בשביל חופשה שנתית?

בעזרת תכנון פיננסי החלומות הופכים להיות מוחשיים יותר וברי השגה.

 

4. התמודדות עם מאורעות לא צפויים

כאשר עובדים על תכנון פיננסי חושבים על מאורעות צפויים וידועים (למשל, שכר הדירה או תשלום המשכנתא צפוי לרדת בכל חודש), ואם תחליטו להירשם ללימודים תצטרכו לשלם את שכר הלימוד. אך לצד זה חשוב להקדיש משאבים גם למאורעות לא צפויים כמו מכונת כביסה שהתקלקלה פתאום או חס וחלילה פציעה בתאונת דרכים או פיטורים. יש מגוון של כלים שעומדים לרשותכם, ביניהם סוגים שונים של חסכונות וביטוחים.

 

5. ביטחון כלכלי – גם בגיל הפרישה

אנחנו עובדים כל כך קשה כל החיים, בין השאר כדי שנוכל לחיות בכבוד גם לאחר שנצא לפנסיה. חשוב להתייעץ עם המומחים המתאימים. בעת לקיחת משכנתא רצוי להשתמש בייעוץ משכנתאות מותאם אישית, ובעת פרישה כדאי להתייעץ עם יועץ פרישה אישי שבמסגרת התכנון הפיננסי יבחן את סוגי החיסכון השונים וכמובן את קרנות הפנסיה שלכם כדי להגיע לתמהיל שיתאים לכם בצורה הטובה ביותר.