מהם התנאים המאפשרים לקיחת משכנתא הפוכה

לא מעט אנשים בוודאי מכירים את המושג "משכנתא". מדובר על הלוואה שכל בנק מציע כיום לצורך רכישת דירה. הלוואת משכנתא היא הלוואה שניתן לפרוס לתקופה ארוכת טווח. אולם, כאשר מדובר על "משכנתא הפוכה", מדובר על מושג פחות מוכר. על אף שמשכנתא הפוכה דומה למשכנתא שאנו מכירים, מדובר על משכנתא לכל מטרה אשר מהות ההבדל בינה לבין משכנתא רגילה מתבסס על כך שהלווים אינם צריכים לשלם על הלוואה זאת החזרים חודשיים, כלומר, יש גמישות בהחזר. הם יכולים לבחור איך לשלם את המשכנתא בגמישות יתרה יותר.

מהי הלוואת משכנתא הפוכה?

משכנתא הפוכה היא משכנתא המוצעת לכל לווה מעל גיל 60. ההלוואה מוענקת בתמורה למשכון על בית הלווה, כאשר הוא מזוכה על סכום שמגיע רק עד גובה של 45 אחוזים. סכום המימון תלוי לא מעט בגיל של הלווה,  כאשר שככל הלווה מבוגר יותר כך האפשרות שלו לקבל את המימון הרלוונטי גדולה יותר. כך לדוגמא: אם זוג פנסיונרים מעוניין לסייע לילדיו לרכוש דירה אך אין להם סכום כספי רלוונטי לסייע להם בכך ויש להם דירה בשווי כספי משמעותי, הזוג יכול לקחת משכנתא הפוכה בסכום כזה או אחר הנקבע בהתאם לשווי הדירה שלו, כאשר אין הוא לא מתחייב בהחזרים חודשיים. סכום ההחזר החודשי יצטרף לסכום המשכנתא ההפוכה אשר קיבל הזוג.

ההחזר של הכסף יתבצע כאשר בני הזוג או הלווה היחיד נפטרים או במקרה שהדירה נמכרת ואז היא לא מהווה שיעבוד כנגד אותה משכנתא. החזר המשכנתא יתבצע לאחר שהם מוכרים את הדירה או שהיורשים שלהם מוכרים את הדירה. ניתן לומר כי התנאים לקבלת משכנתא הפוכה הם: גיל מעל 60 ודירה בשווי כספי כלשהו שבבעלותם של הלווים.

האם משתלם לקחת משכנתא הפוכה?

לא מעט אנשים תוהים האם משתלם להם לקחת משכנתא הפוכה. התשובה היא שאם יש לכם סכום כספי שמספיק לכם בכדי להגשים את כל החלומות שלכם בגיל מבוגר, בכדי לסייע לילדים שלכם או בכדי לעשות את כל מה שאתם חפצים לעשות, אין צורך לבחור במשכנתא זאת בגיל מבוגר. אולם, אם אתם זקוקים לסכום כספי משמעותי שאין לכם אפשרות להשיג בגיל 60 פלוס, משכנתא הפוכה היא בהחלט אופציה שכדאי לשקול. כמובן שחשוב מאוד לבדוק מיהם הבנקים אשר מציעים לכם משכנתא מעין זאת והאם אכן זה מתאים לכם. כדאי מאוד להתייעץ עם אנשי מקצוע שמבינים בתחום המשכנתאות לרבות  משכנתאות הפוכות, על מנת לבדוק שההצעה שקיבלתם על משכנתא הפוכה אכן משתלמת.

משכנתא הפוכה יכולה להוות את הפתרון הטוב ביותר עבור לא מעט פנסיונרים. לכן, אם אתם זקוקים לפתרון כספי כלשהו, אתם מעל לגיל 60 ויש לכם דירה, כדאי שתבדקו את האופציה של משכנתא הפוכה.