כך תקנו דירה בקלות

קניית דירה זו אחת ההחלטות החשובות שתבצעו במהלך חייכם, בין אם אתם קונים את הדירה להשקעה ובין אם לעצמכם. אם אתם מעוניינים לקנות דירה, הטיפים הבאים יעזרו לכם לעבור את התהליך כמה שיותר בקלות ולהבטיח שאינכם קופצים מעל הפופיק. 

 

ראשית כל מימון

 

קניית דירה כרוכה בעלויות גבוהות, תלוי בגודל הדירה ובמיקום שאתם בוחרים. לא פעם הדירה גם תדרוש שיפוצים ותצטרכו להחליף את כל הכלים הסניטריים, הריצוף, הארונות וכדומה. לכן עליכם לבדוק את אפשרויות המימון שעומדות לרשותכם. 

כאשר מדובר במימון יש לכם כמה אופציות, הראשונה והמוכרת היא המשכנתא. כרגע זו אפשרות המימון הנפוצה ביותר בעת רכישת נדל"ן . אפשרות נוספת זו הלוואה. הלוואה עוזרת למנף הון עצמי שכבר קיים, או למשכן נכסים תמורת כסף מזומן וכדומה. מלבד הבנקים, תוכלו למצוא מימון מחברות פרטיות, אפשרות זו מתאימה הרבה יותר למשקיעים שזקוקים לכסף נזיל. 

 

שנית, מיקום

 

עוד סוגיה שעליכם לקחת בחשבון היא המיקום. מטבע הדברים יהיו יותר דירות למכירה בקרית מוצקין מאשר דירות למכירה בתל אביב. כגודל הביקוש כך ההיצע קטן והמחירים עולים. לכן כדאי ורצוי לחפש יעדים אטרקטיביים, כך ההשקעה בנכסים באזור תהיה הרבה יתר משתלמת ומניבה בעתיד. 

אל תשכחו! המיקום האידאלי יעזור לכם להרוויח יותר, ולקבל הרבה יותר תמורה בעד ההשקעה, כל עוד אתם קונים את הדירה בעבור השקעה. במידה והדירה מיועדת למגורים, זה מובן מאליו שתרצו לבחור במיקום הטוב ביותר לקנות בו בית. 

מצב הדירה ומידת ההשקעה

עוד דבר שעליכם לקחת בחשבון הוא מצב הדירה. כאשר מדובר בדירה חדשה אז אין בעיה, האמבטיה והשירותים יראות נהדר ויכללו אביזרים סניטריים מהשורה הראשונה. אבל אם מדובר בבית ישן כדאי מאוד להשקיע ולהכניס משב רוח רענן, ואז גודל המשכנתא שתיקחו יהיה גבוה יותר, כי עליכם גם לכלול את עלויות השיפוץ. 

 

כמובן שבית חדש בו הכל מתוקתק ומגיע ישר מהשקית יהיה עדיף, אך עליכם לעשות שיקולים של עלות מול תועלת, יכול להיות שבית יותר מיושן יהיה משתלם יותר, כאשר שמים את עצמכם אחראיים לביצוע כל השדרוגים הנחוצים. בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם מומחים למשכנתאות כדי להבין כמה הון עצמי עומד לרשותכם ומה גובה המשכנתא שתוכלו להרשות לעצמכם.

 

אל תוותרו על בדיקה

 

רוצים שתהליך הקניה יעבור בקלות? הזמינו בדק בית, אל תתפשרו על כך. בדיקה מקצועית מטעם איש מקצוע מוסמך יכולה לחשוף אתכם לכל הליקויים והתיקונים שיש לבצע לפני שאתם חותמים על חוזה. בבדיקה חושפים ליקויים שצריך לתקן. אם מחירם של התיקונים והשיפוצים גבוה, אולי שווה לשקול אם זו השקעה משלמת. 

 

ולסיכום עבדו עם אנשי מקצוע מומחים! ככל שתיעזרו במומחים בתחומי המשכנתאות, כל תוכלו לעבור את תהליכי הקניה יותר בקלות ולקנות את בית החלומות שלכם בתהליך מהיר ומיטבי, מבלי לקפוץ מעל הפופיק.