מה קורה כאשר יועץ משכנתאות ומתווך משתפים פעולה?

ישנם תחומי עיסוק הנושקים זה לזה ומשלימים זה את זה, כאשר שילוב הכוחות בניהם יוצר מאגר של ידע ומקצועיות, ולמעשה מסייעים ללקוח הן במישור הכלכלי, הן במישור המקצועי והן במישור הכלכלי. הקשר בין ענף הנדל"ן לתחום הפיננסי הוא קשר ישיר- כאשר זה משפיע על זה, במגוון מישורים.

ההחלטה על רכישת דירה, או נכס נדלן אחר, היא החלטה חשובה, כאשר עבור מרבית האוכלוסייה מדובר בעסקה בהיקף הגבוה ביותר שיבצעו בחייהם. עסקה כזאת מצריכה תכנון, התאמה וידע, כאשר אלה מגיעים לרוב באמצעות אנשי מקצוע מנוסים מענף הנדל"ן ומענף הפיננסיים והמשכנתאות.

במרבית משרדי התיווך מספקים ללקוחות הפונים נגישות ומידע אודות נכסים, כאשר טווח עלות הנכסים המוצגים לו נשענת על ההערכה והאומדן שהציג לגבי יכולתו הכלכלית ושווי הנכס הרצוי. היה ונמצא הנכס המבוקש, על הלקוח בעצמו לפנות אל הבנקים, ולגייס את המשכנתא הנדרשת, או לחילופין להסתייע ביועץ משכנתאות שיסייע בהשגת משכנתא אטרקטיבית יותר.

בעידן בו זמן שווה ערך לכסף, ובו ידע הוא כוח, השילוב בין יועץ משכנתאות ומתווך נדל"ן, הוא שילוב שמספק מעטפת שירותים מקיפה ורחבה יותר, שמאפשרת ללקוח תכנון כלכלי והתאמה ליכולותיו וצרכיו, בצורה מיטבית, כבר בשלב חיפוש הנכסים.

חיפוש נכס הנשען רק על ההון העצמי וההערכה המשוערת לגבי המשכנתא הרצויה, הוא חיפוש לוט בערפל, כאשר הלקוח עשוי לפספס נכסים אטרקטיביים אשר מתאימים לצרכיו ויכולותיו, בשל הערכה שגויה, אישור עקרוני שניתן על ידי הבנק ואינו בוחן את כלל הפרמטרים הרלוונטיים, ומתקשה לבצע את ההתאמה המיטבית ללקוחות.

בעיר הרצליה, אשר ידועה כעיר המצויה במעמד סוציואקונומי גבוה, ומציגה תנופת בניה מרשימה, הפניה אל מתווך במעמד חיפוש דירה ראשונה, דירה למשפרי דיור, בית פרטי או נכסים עסקיים- היא בבחינת שירות נחוץ והכרחי. נכסים אטרקטיביים רבים נמצאים בבלעדיות, ובביצוע עסקת רכישה בהיקף זה, מעטים יבחרו לשכור את שירותיו של משרד תיווך בהרצליה, ולהבטיח נגישות רחבה למבחר נכסים, לצד ליווי מקצועי.

כאשר משרד התיווך בהרצליה מציע גם שיתוף פעולה עם יועץ משכנתאות מומחה, הפועל בגזרה המקומית, בעל ידע, מיומנות וקשרים ענפים עם סניפי הבנק, יוכל יועץ המשכנתאות ללוות את הלקוח כבר בזמן בחינת ההיתכנות וקביעת היכולת הפיננסית, כאשר הוא משקף לו נתונים אובייקטיבים לגבי האפשרויות העומדות לרשותו, בשונה מן הבנקים.

יועץ משכנתאות הוא למעשה יועץ פיננסי, אשר מלבד ההון העצמי של הלקוח, ידע לתכנן את יכולת ההחזר שלו- הן על בסיס הנתונים האישיים העכשוויים והן בראיה קדימה והערכת צפי לשינויים בשכר, קיום של קרנות השתלמות, גמל וחסכונות, התחייבויות אחרות ושינויים משפחתיים ברי השפעה.

החיסכון בזמן, באנרגיות ובלמידה- הוא בונוס נוסף, בקבלת שני השירותים הללו תחת קורת גג אחת.