למה זה זמן טוב למחזר את המשכנתא שלכם

אחד המושגים הנפוצים בתחום המשכנתאות ובעיקר בשנים האחרונות הוא: "מחזור משכנתא". בשל העובדה שכיום ריביות המשכנתא מצויות במגמת ירידה ובשל העובדה שהבנקים מודעים לכך שמשבר הקורונה גרם למשברים כלכליים רבים לאוכלוסייה, דווקא בתקופה זאת כדאי לכם גם למחזר את המשכנתא שלכם.

מהו בעצם מחזור משכנתא?

מחזור משכנתא זהו צעד שבו לוקחים את המשכנתא הקיימת, מכניסים אותה למעין "סל מחזור" וזאת בכדי לקבל במקומה משכנתא חדשה. ניתן לומר שממירים את המשכנתא הישנה בתנאים הישנים למשכנתא חדשה, שכוללת כמובן גם תנאים חדשים וטובים יותר. השינויים ששמים עליהם דגש בתהליך זה הם: שינוי של מסלול המשכנתא הקיים שלכם למסלול אחר, משתלם יותר או שינוי התקופה של החזר המשכנתא, כאשר ניתן להאריך או לקצר את התקופה וכן, שינוי של של ריבית המשכנתא. המטרה היא בעצם לגרום לכך שתקבלו משכנתא בתנאים טובים יותר שתאפשר לכם לשלם פחות ממה שאתם משלמים כיום על החזרי המשכנתא החודשיים שלכם ובגדול, תחסוך לכם לא מעט כסף.

כיום ישנם שני סוגי מחזורים: מחזור משכנתא פנימי שהוא מצב שבו ממחזרים את המשכנתא בבנק שבו היא מצויה או מחזור משכנתא חיצוני שבו לא משנים רק את תנאי המשכנתא אלא גם מעבירים את המשכנתא לבנק אחר.

מתי כדאי לבצע מחזור משכנתא?

התקופה הנוכחית היא תקופה שכדאי למחזר בה משכנתא שכן, מדובר על תקופה שבה הבנקים השונים מציעים משכנתאות במסלולים משתלמים ובריביות משתנות. אולם, ככלל, בכדי לבצע מחזור משכנתא כדאי מאוד לבדוק את הכדאיות למחזור. מדי פעם שווה לבדוק את תנאי המשכנתא שלכם ולוודא כי לא תוכלו למצוא משכנתא משתלמת יותר. כמו כן, בכל מקרה שבו יש ירידת ריביות במשק כדאי מאוד לבדוק מה מוצע בתחום המשכנתאות בקרב הבנקים השונים. כמו כן, אם אתם זקוקים לשינוי בהחזר החודשי שלכם, כגון: אם כאשר לקחתם את המשכנתא יכולתם להתחייב לסכום תשלום אחד, אך כיום אתם יכולים להתחייב לסכום החזר גבוה יותר וכך לסיים את תשלומי הלוואת המשכנתא שלכם מהר יותר, אין ספק שכדאי לבדוק את האופציה של מחזור משכנתא.

כיצד תדעו אם מחזור המשכנתא שלכם ישתלם?

אם אתם תוהים כיצד תבדקו אם מחזור המשכנתא שלכם ישתלם לכם מבחינה כלכלית, חשוב שתוצאי דוח יתרות משכנתא עדכני מהבנק הרלוונטי. דוח זה יכלול את שמות המסלולים שיש לכל אדם במשכנתא, את התקופה שנותרה לו בכל מסלול, את גובה הריבית שהוא משלם, את גובה ההחזר החודשי וכן, יכיל מידע לגבי עמלת פירעון מוקדם במקרה של סילוק או מחזור המשכנתא. לאחר מכן, כדאי להתייעץ עם יועץ משכנתאות מקצועי ומנוסה בתחום שיבחן את דוח היתרות שלכם ויסייע לכם לבדוק האם משתלם לכם למחזר את המשכנתא. במקרה שמשתלם לכם למחזר משכנתא יועץ משכנתאות מקצועי יסייע לכם לבצע את ההליך בצורה הטובה ביותר