מתלבטים כיצד לקחת משכנתא? 5 סיבות למה כדאי לפנות ליועץ משכנתאות

הגשתם הצעה על נכס והיא התקבלה. לחילופין, החלטתם לשפץ את המחסן הישן והמאובק או להרחיב את הבית ואתם זקוקים לשירותי מחזור משכנתא. כיצד תבטיחו לעצמכם שאתם מקבלים את התנאים הטובים ביותר? את הריביות הטובות ביותר? ואת תנאי ההחזרה האידיאליים עבורכם? כדי לעשות זאת באופן הכי מקצועי שיש, כדאי לפנות לשירותי ייעוץ משכנתאות. למה זה משתלם ומדוע כדאי לעשות זאת? הנה כמה סיבות טובות. 

חיסכון אדיר בזמן וכסף

תפקידו של יועץ משכנתאות הוא לחסוך לכם זמן ועלויות. במקום לפנות למלווים בעצמך, יועץ המשכנתאות עושה את העבודה בעבורך. הוא בודק כיצד תוכלו לקבל משכנתא בשיעור נמוך יותר, מהם התנאים המשתלמים ביותר עבורכם ואת כל זה הוא עושה רק לאחר שבדק וחקר את אורחות חייכם כך שהמשכנתא תתאים לצרכים שלכם. החיסכון של אלמנט הזמן כאן הוא ברור, ואם מדובר ביועץ טוב ומקצועי – יהיה כאן גם חסכון כספי משמעותי.

יכולות משא ומתן

יועץ משכנתאות עוסק, למחייתו, בתיווך בין גופים פיננסיים לבין לקוח הקצה – אתם, ולכן הוא מכיר את המערכת מבפנים, יודע היכן כדאי "ללחוץ" עליה ובאיזה אופן תוכלו לקבל עסקה טובה יותר. המשמעות העיקרית כאן היא שאתם יכולים לקבל תנאים טובים הרבה יותר בהשוואה לפנייה עצמאית, כשאתם אלו שמייצגים את עצמכם. יועץ המשכנתאות שתיקחו מנוסה במלאכה העדינה של ניהול משא ומתן – ואתם יכולים ליהנות מחיסכון נוסף: תשלומים נוחים ונמוכים יותר מדי חודש.

ייעוץ אובייקטיבי

כל בנק וכל גוף פיננסי שתפנו אליו ירצה שתנהלו את חשבון המשכנתא שלכם דווקא אצלו. זוהי נטייה טבעית, ובתור אנשים לא מנוסים – הדבר עשוי לבלבל. כשאתם בוחרים לשכור את שירותיו של יועץ משכנתאות, אתם מקבלים שירות חסר פניות שרואה רק את טובתכם לנגד עיניו.

עלויות אטרקטיביות

כשאתם מרוויחים – גם יועץ המשכנתאות שלכם מרוויח, ולכן העלויות שאתם משלמים לו הן מזעריות עד לא קיימות. אתם, כצרכנים, נהנים מתנאים מעולים ומחסכון של אלפי עד מאות אלפי שקלים בהשוואה לחלופה העצמאית, ולכן התשלום ליועץ המשכנתאות נעשה זניח עד אפסי. 

תהליך מהיר יותר

אם אי פעם לקחתם משכנתא או עקבתם מקרוב אחר מישהו שעשה זאת, אתם וודאי יודעים שמדובר בתהליך ארוך ומייגע, הכולל אינספור טפסים, מעקבים וגם פגישות. כשאנחנו רוצים לרכוש בית חדש או לשפץ את הקיים, חשוב לדעת שהדבר כרוך בשרשרת לוגיסטית ארוכה מאוד, שהצעד של לקיחת המשכנתא הוא רק הצעד הראשון בה. לאחר שתקבלו את המשכנתא, תצטרכו להשוות בין מחירי ספקים שונים, לשכור קבלן לעבודות הביצוע, לתכנן, לרכוש חומרים ולהתנהל באופן שוטף מול אינספור ספקים. כדי שהתהליך כולו יעבוד בהרמוניה, יזרום ויניב עבורכם תוצאות ללא תסכול – אתם חייבים לחשוב היכן ניתן להתייעל. יועץ משכנתאות מקצר עבורכם את הדרך באופן דרמטי, ולפחות את הצעד הראשון והקריטי – המצאת המימון לתהליך – תוכלו לעבור בשלום, בשלווה, בחיסכון גדול ובזמן קצר יותר.